اندازه نینتندو سوییچ ۲ احتمالا با نسل قبلش متفاوت باشد ویدئویی از ربات انسان‌نمای S1 که سرعت و دقتی حیرت‌انگیز دارد رئیس جدید پارک علم و فناوری خراسان رضوی منصوب شد آیا گلکسی واچ ۷ با قابلیت نظارت بر قند خون عرضه می‌شود؟ با هوش مصنوعی گوگل مکالمه زبان انگلیسی تمرین کنید | ویژگی جدید موتور جست‌وجوی گوگل ویژگی انتقال تماس بین دستگاه‌ها به گوگل میت اضافه شد متاورس شرکت متا همچنان میلیاردها دلار ضرر روی دست مارک زاکربرگ می‌گذارد ظرفیت باتری قاب گلکسی بادز ۳ پرو مشخص شد آسیا بلاخیزترین قاره است کاهش قابل‌توجه حجم آپدیت‌های ویندوز ۱۰ با فناوری جدید مایکروسافت مدل پایه Surface Laptop 6 در راه است اگر آیفون دارید، می‌توانید بدون رمز وارد واتس‌اپ شوید اپل هوش مصنوعی خود را معرفی کرد | اینترنت لازم نیست؛ پردازش کنید! امضای جو بایدن پای لایحه «فیلترشدن یا فروش تیک‌تاک» |‌ اپلیکیشن چینی چه می‌کند؟ افزایش کاربران Threads | رقیب X حالا ۱۵۰میلیونی است برخی از مشخصات شیائومی ۱۵ لو رفت + جزئیات اعضای هیئت‌مدیره «انجمن هوش مصنوعی ایران» انتخاب شدند درباره ماه کامل صورتی که امشب (۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) در آسمان می‌درخشد + دلیل نامگذاری کاهش تولید اپل ویژن پرو به‌دلیل تقاضای کمتر از حد انتظار قابلیت‌های جدید عینک متا ری-بن معرفی شد ویکی‌پدیای فارسی یک‌میلیونی شد
سرخط خبرها

نگاهی به فهرست ثروتمندترین افراد جهان در مجله فوربز | بیلیونر‌ها

  • کد خبر: ۶۷۸۳۸
  • ۰۱ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۴:۲۲
نگاهی به فهرست ثروتمندترین افراد جهان در مجله فوربز | بیلیونر‌ها
هرسال فهرست ثروتمندترین افراد جهان منتشر می‌شود. معتبرترین منبع منتشرکننده این فهرست، مجله فوربز است. در این مطلب می‌خواهیم بگوییم ثروتمندان کنونی دنیا بیشتر از کجا به این ثروت رسیده‌اند و حال‌وهوای امروزشان چگونه است.
محمدرضا ضیاء  | شهرآرانیوز -  هرسال فهرست ثروتمندترین افراد جهان منتشر می‌شود. معتبرترین منبع منتشرکننده این فهرست، مجله فوربز است. این مجله آمریکایی ارزش دارایی‌های اشخاص را بر اساس دارایی‌های ثبت‌شده و اسناد مالی بدهی‌ها و قراردادهایشان به دست می‌آورد. فوربز اولین‌بار در سال ۱۹۸۷ این فهرست سالانه را منتشر کرد. لازم است بگوییم که ثروتمندان سلطنتی و دیکتاتور‌ها جایی در فهرست فوربز ندارند و شرط ورود به فهرست فوربز، داشتن دست‌کم یک‌میلیارد دلار سرمایه است. سال ۲۰۰۰ دنیا ۴۷۰ بیلیونر داشته است و در آخرین فهرست منتشرشده ۲۷۵۵ بیلیونر معرفی شده‌اند. جالب است بدانید ایلان ماسک که این روز‌ها نامش بر سر زبان‌ها افتاده، تا زمان آخرین فهرست منتشرشده هیچ‌گاه در بین ۱۰ نفر اول فهرست فوربز حضور نداشته است. اما در این مطلب می‌خواهیم بگوییم ثروتمندان کنونی دنیا بیشتر از کجا به این ثروت رسیده‌اند و حال‌وهوای امروزشان چگونه است.


پادشاه متزلزل

 

نگاهی به فهرست ثروتمندترین افراد جهان که مجله فوربز هرسال منتشر می‌کند | بیلیونر‌ها

 

جف بزوس امسال چهارمین سال متوالی بود که با ۱۷۷ میلیارد دلار، صدرنشین ثروتمندان دنیا شد. بزوس جهش چندین‌پله‌ای‌اش را سال ۲۰۱۷ ثبت کرد. او آمازون را که ابتدا فقط یک کتابخانه آنلاین بود، به بزرگ‌ترین فروشگاه اینترنتی دنیا تبدیل کرد. فروشگاهی که حالا نه‌تن‌ها به بیشتر نقاط دنیا کالا می‌فروشد، بلکه نوآوری‌های عجیب و غریبی هم مثل سیستم حمل‌ونقل پهپادی برای ارسال کالا، سیستم انبارداری روباتیک و... به وجود آورده است. تقریبا صنعت و خدمتی را نمی‌توانید پیدا کنید که آمازون جف بزوس به آن وارد نشده باشد. آمازون فیلم هم تهیه می‌کند و اگر اخبار را دنبال کرده باشید، به‌تازگی حق پخش «قهرمان» اصغر فرهادی ما را هم آمازون گرفت. اما هیچ بعید نیست که بزوس ۲۰۲۲ دیگر صدرنشین فهرست نباشد. بزوس هم مانند ماسک یک شرکت صنعت فضایی دارد که فرسنگ‌ها عقب‌تر از ماسک و اسپیس‌ایکسش است. بزوس در چندسال گذشته فقط شاهد رشد فضایی ماسک و گرفتن پروژه‌های فضایی دولتی آمریکا، یکی پس از دیگری بوده است. بلواورجین، شرکت فضایی بزوس، تازه در حال تلاش برای آزمایش پروژه قدیمی گردشگری فضایی بسیار نزدیک به زمین است.


Windows، Window می‌شود!

 

نگاهی به فهرست ثروتمندترین افراد جهان که مجله فوربز هرسال منتشر می‌کند | بیلیونر‌ها

 

قبل از اینکه به ابرثروتمند این بخش برسیم، این را بگوییم که بیشتر از نصف برترین‌های فهرست فوربز را صاحبان ابرقدرت‌های فناوری تشکیل می‌دهند. بیل گیتس یکی از آن‌هاست که قبل از شروع قرن بیست‌ویکم با محصول اعجاب‌انگیز آن زمان، یعنی سیستم عامل ویندوز، ثروتمند شد. آرزو و هدف بیل گیتس در زمان شروع کارش آوردن رایانه به خانه هر انسان بود؛ رؤیایی که دور بود. چون رایانه‌ها آن‌زمان فقط برای مصارف خاص نظامی، دانشگاهی یا صنعتی استفاده می‌شدند. بعد از آن هم مایکروسافت با فروش انواع نرم‌افزار‌های هماهنگ با سیستم عامل ویندوز و گجت‌ها و سیستم‌های رایانه‌ای سرمایه‌اش را بیشتر و بیشتر کرد. با ثبات‌ترین ثروتمند فهرست در دوسه دهه گذشته، همین بیل گیتس است. ثباتی که از سال دیگر وجود نخواد داشت. ماجرای جدایی جنجالی گیتس از همسرش و هم‌زمان با آن، داغ‌شدن دوباره پرونده آزار جنسی او به کارمندان مایکروسافت، گیتس بزرگ را به حاشیه برده است. بر اساس قانون ایالات متحده، دارایی زوج‌ها پس از جدایی نصف خواهد شد. این جدایی گیتس را چندین و چند پله پایین می‌برد، اما همسرش (ملیندا) را چه بسا به ثروتمندترین زن دنیا تبدیل می‌کند.


گرگ واقعی وال‌استریت

 

نگاهی به فهرست ثروتمندترین افراد جهان که مجله فوربز هرسال منتشر می‌کند | بیلیونر‌ها

 

وارن بافت یکی دیگر از نام‌های مشهور آخرین فهرست مجله فوربز است. بافت یکی از نوابغ علم مدیریت و از گرگ‌های قدر بازار‌های مالی است. او مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری برکشایر هاتاوی است، چندین و چند کتاب نوشته و حتی با ثبات‌تر از بیل گیتس، تقریبا از همان ابتدای انتشار فهرست فوربز در میان ۱۰ ثروتمند برتر دنیا جا خوش کرده است. همچنین لری پیج و سرگی برین، ۲ نماینده گوگل در فهرست ۱۰ بیلیونر اول دنیا هستند. گوگلی که ورودش را با قدرتمندترین موتور جست‌وجوی اینترنت شروع کرد و بعد از آن هم با عرضه اندروید سیستم عامل بیشتر گوشی‌های تلفن همراه شد. گوگل با بانک اطلاعاتی که از من و شما در اختیار دارد، تا دنیا دنیاست پادشاه اقتصادی خواهد بود. نکته مهم در فهرست ۱۰ ثروتمند برتر، جای خالی نمایندگانی از اپل معروف است. اپل در فهرست کامل بیلیونر‌ها نمایندگانی دارد، اما به‌دلیل سهام‌داران زیاد، مالکان آن جایی در میان برترین‌ها ندارند.

 

دیگر نمایندگان آی‌تی

 

نگاهی به فهرست ثروتمندترین افراد جهان که مجله فوربز هرسال منتشر می‌کند | بیلیونر‌ها

 

خالق فیس‌بوک و مالک اینستاگرام و واتس‌اپ، مارک زاکربرگ، هم یکی دیگر از صاحبان ۱۰ صندلی اول است. او در سال‌های گذشته با رشد فیس‌بوک همیشه در فهرست حضور داشته است. زاکربرگ بار‌ها نیز با اتهام فروش اطلاعات با مقاصد سیاسی، اطلاعاتی و تجاری بدون اجازه صاحبان کاربری‌های پلت‌فرم‌های در اختیارش به حاشیه رفته، اما هنوز هم یکی از چهره‌های تأثیرگذار و مطرح دنیای کسب‌وکار است. زاکربرگ همچنین به‌دلیل داشتن همسری ساده با چهره‌ای متعلق به شرق آسیا، بار‌ها تیتر رسانه‌ها شده است. به‌جز زاکربرگ، لری الیسون بنیان‌گذار و مدیرعامل شرکت بزرگ نرم‌افزاری و سخت‌افزاری اوراکل که یکی از رقیبان مایکروسافت هم محسوب می‌شود، دیگر نماینده فناوری اطلاعات در بین ۱۰ ثروتمند برتر دنیاست.
 
 
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->